Recenze: Masožraví Linkin Park

24. července 2014 v 16:01 | Rory |  Linkin Park
Šesté album kalifornské šestice s výmluvným názvem The Hunting Party překvapí a ohromí už v prvních vteřinách stopáže. Geniální mix charakteristického řevu frontmana Benningtona a poutavého rapu mozku kapely Shinody v první skladbě Keys To The Kingdom vás chytne a už nepustí. Ostatně jako celá deska, která doslova nenechá nadechnout.

Nahrávka se stylem značně odklání od posledních dvou alb, které byly vystavěné především na elektronice a alternativním až pop rocku. Kapela sama v čele s Shinodou album popisuje jako čistě rockovou, která má být protestem proti současným mainstreamovým kapelám, které opouští od surovosti a tvrdosti původního rocku. Nutno uznat, že svému slovu kapela dostála. Deska je dravá a nebezpečná, staví na silných kytarách a agresivních bicích, Bennington trochu víc řve a Shinoda zase míň rapuje. Na Guilty All The Same či War atmosféra dokonce sklouzává až k punku.

Přes všechnu svou agresivitu má deska ale i klidnější fáze - typicky linkinovská jemná balada Final Masquerade či Until It's Gone se silným refrénem tak tvoří klidné ostrůvky a dají odpočinout uchu. Kapela také jako obvykle do stopáže zahrnula instrumentální skladby - tentokrát dvě, podivnou The Summoning a záhrobně tajemnou Drawbar, na které spolupracoval kytarový mág Tom Morello.

Ostatně i v tom je Hunting Party jiná než předešlé počiny - Linkin Park se rozhodli na desku přizvat několik hostů, kromě zmíněného Morella na desce jsou slyšet Daron Malakian z legendárních System Of A Down, který přináši dokonalý riff na tracku Rebellion, raper Rakim na Guilty All The Same a Page Hammilton z Helmet zpívá na tracku All For Nothing. Přizvání hostů bylo výborným krokem, přinesl na desku mnoho svěží inovace a nápadů.

Album je velmi různorodé, přes vyřvanosti typu War či Rebellion se posouvá přes charakteristické písně, které připomínají nu-metalové Linkin Park (třeba Wastelands s typickým schématem, rapem a úpěnlivým refrénem jako by vypadla z jejich druhého alba Meteora), k až experimentálním skladbám Keys To The Kingdom a A Line In The Sand, která desku uzavírá v děsivé atmosféře a napětí.

Linkin Park opět odvedli skvělou práci a nahráli desku šokující, překvapivou. technicky bravurní a kompaktní, přesto však v širší souvislosti mírně zpátečnickou. Deska totiž není tolik žádaným progresem a experimentálním vývojem kapely samé, jako spíš její prehistorickou stopou. The Hunting Party je tak sázkou na jistotu, avšak deska sama je ve své dokonalosti mírně předvídatelná.
_______________________________________________________________________________________________________________
Tolik můj pokus o "profesionální" recenzi. K Hunting Party mám ale ještě spoustu co říct co se týče osobních pocitů a dojmů, velmi pravděpodobně proto vyjde ještě další "pocitový" článek.